Από το 2004, το Dove μας καλεί να ξανασκεφτούμε τι σημαίνει ομορφιά. Μας έδειξε τις ατέλειες, το φυσικό, το πραγματικό. Και φέτος, γιορτάζει αυτήν τη διαδρομή με έναν νέο όρκο: να μην χρησιμοποιήσει ποτέ την Τεχνητή Νοημοσύνη για την αναπαράσταση γυναικών στις διαφημίσεις του. Σημαίνει να βλέπουμε τον άνθρωπο όπως είναι, όχι όπως τον «φτιάχνουν» τα φίλτρα και οι αλγόριθμοι.

Η απειλή της Τεχνητής Νοημοσύνης στην ομορφιά

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι εδώ και αλλάζει τα πάντα, από τον τρόπο που δουλεύουμε μέχρι τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, το 90% του online περιεχομένου προβλέπεται ότι θα παράγεται με τη χρήση ΑΙ έως το 2025. Αυτό σημαίνει ότι το περιεχόμενο που καταναλώνουμε καθημερινά θα είναι κατά ένα μεγάλο ποσοστό παραποιημένο, εξιδανικευμένο και μακριά από την πραγματικότητα.

Αυτό ακριβώς το πρόβλημα αναδεικνύει η νέα καμπάνια του Dove. Με την έρευνα του 2024 «Η Πραγματική Κατάσταση της Ομορφιάς», αποκαλύπτεται ότι 9 στις 10 γυναίκες και κορίτσια έχουν εκτεθεί σε επιβλαβές περιεχόμενο γύρω από την ομορφιά στο διαδίκτυο. Και το πιο ανησυχητικό; 1 στις 3 γυναίκες αισθάνεται πίεση να αλλάξει την εμφάνισή της, ακόμη και όταν γνωρίζει ότι αυτά που βλέπει είναι ψεύτικα.

Η επιστροφή στην αλήθεια

Η εικονική ομορφιά που βλέπουμε στις οθόνες μας, με τα «τέλεια» σώματα και πρόσωπα, είναι πιο ισχυρή από ποτέ. Ωστόσο, το Dove αναγνωρίζει πως αυτή η «ομορφιά» δεν είναι εφικτή. Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, 2 στα 5 άτομα θα έδιναν έναν χρόνο από τη ζωή τους για να αποκτήσουν ένα εξιδανικευμένο σώμα ή εμφάνιση. Ακούγεται παράλογο; Ίσως. Αλλά αυτή είναι η πραγματικότητα. Οι πιέσεις που ασκούνται στις γυναίκες από τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης και τα media δεν σταματούν ποτέ.

Οι απαιτήσεις για την εξωτερική εμφάνιση δεν είναι μόνο ενισχυμένες, αλλά και αδύνατες. Σκέψου το: πρέπει να φαίνεσαι υγιής, αδύνατη, με καμπύλες, αλλά και με λεπτή μέση, ταυτόχρονα. Το αποτέλεσμα είναι να δημιουργείται μια τοξική κουλτούρα που παρασύρει τις γυναίκες σε έναν αγώνα δρόμου με την τελειότητα. Μια τελειότητα που δεν υπάρχει.

blank

Πέρα από το ψηφιακό

Και μέσα σε όλο αυτόν τον χαμό, το Dove συνεχίζει να υπερασπίζεται την αυθεντικότητα. Το νέο του εγχείρημα, το Real Beauty Prompt, είναι ένα εγχειρίδιο που παρέχει συμβουλές και κατευθυντήριες γραμμές για τη δημιουργία εικόνων αληθινής ομορφιάς σε πλατφόρμες παραγωγής περιεχομένου με χρήση ΑΙ. Σκοπός του Dove είναι να θέσει νέα, ψηφιακά πρότυπα που θα αντικατοπτρίζουν την αλήθεια και όχι μια παραμορφωμένη, πλασματική εκδοχή της.

Το Dove έχει δεσμευτεί να μην χρησιμοποιήσει ποτέ την Τεχνητή Νοημοσύνη για την αναπαράσταση πραγματικών γυναικών στις καμπάνιες του, και με το Real Beauty Prompt, προτρέπει ολόκληρη την βιομηχανία να ακολουθήσει αυτό το μονοπάτι.

Η δύναμη της διαφορετικότητας

Κάθε γυναίκα είναι διαφορετική και αυτό είναι που πρέπει να αναδεικνύεται. Η αληθινή ομορφιά είναι η ποικιλομορφία και η μοναδικότητα. Σήμερα, η έρευνα του Dove δείχνει ότι 2 στις 3 γυναίκες πιστεύουν ότι αυτό που αναμένεται από αυτές σήμερα είναι να δείχνουν πιο ελκυστικές σωματικά από ό,τι ήταν οι μητέρες τους. Η πίεση είναι ασφυκτική, αλλά η αυθεντικότητα και η αποδοχή είναι ο δρόμος προς την απελευθέρωση.

Η τραγουδίστρια Jessie J, που συνεργάζεται με το Dove, επισημαίνει: «Είναι τρομακτικό το τι θα μπορούσε να προκαλέσει στις σημερινές και στις μελλοντικές γενιές αυτή η πίεση. Είμαι ενθουσιασμένη που συμμετέχω σε αυτήν την προσπάθεια, ώστε να συνεχίσουμε να υπερασπιζόμαστε την αληθινή ομορφιά».


Η καμπάνια για την «Αληθινή Ομορφιά» μπορεί να μετρά 20 χρόνια, αλλά η αποστολή της δεν σταματά εδώ. Το Dove έχει ήδη φέρει επανάσταση στον τρόπο που η βιομηχανία παρουσιάζει τις γυναίκες, αλλά η δουλειά δεν έχει τελειώσει. Οι προκλήσεις που φέρνει η Τεχνητή Νοημοσύνη, τα μη ρεαλιστικά πρότυπα ομορφιάς και οι συνεχείς πιέσεις των social media μας θυμίζουν ότι η μάχη συνεχίζεται

Το Dove θα συνεχίσει να προωθεί τη διαφάνεια, τη διαφορετικότητα και την αλήθεια, και να μάχεται ενάντια στην τυποποίηση. Γιατί, τελικά, η αληθινή ομορφιά δεν καθορίζεται από φίλτρα και αλγόριθμους, αλλά από το ποιοι είμαστε πραγματικά.

Πηγή: Provocateur

[mc4wp_form id="278"]