
Αφού πήρε το Όσκαρ Β’ Γυναικείου Ρόλου, η πρωταγωνίστρια της “Emilia Pérez”, Zoe Saldaña, απάντησε στην κριτική για την ερμηνεία της ταινίας για το Μεξικό, αφού ένας δημοσιογράφος μοιράστηκε ότι ήταν «πραγματικά επώδυνο για εμάς τους Μεξικανούς».
«Καταρχάς, λυπάμαι πολύ, πολύ που πολλοί Μεξικανοί ένιωσαν προσβεβλημένοι. Δεν ήταν ποτέ αυτή η πρόθεσή μας. Μιλήσαμε από ένα μέρος αγάπης», είπε στον Τύπο στην αίθουσα συνεντεύξεων. «Δεν συμμερίζομαι την άποψή σου. Για μένα, η καρδιά αυτής της ταινίας δεν ήταν το Μεξικό. Κάναμε μια ταινία για τη φιλία. Κάναμε μια ταινία για τέσσερις γυναίκες.» Συνέχισε, «Αυτές οι γυναίκες θα μπορούσαν να ήταν Ρωσίδες, θα μπορούσαν να ήταν Δομινικανές, θα μπορούσαν να ήταν Μαύρες από το Ντιτρόιτ, θα μπορούσαν να ήταν από το Ισραήλ, θα μπορούσαν να ήταν από τη Γάζα. Και αυτές οι γυναίκες εξακολουθούν να είναι πολύ οικουμενικές γυναίκες που αγωνίζονται καθημερινά, αλλά προσπαθούν να επιβιώσουν από τη συστημική καταπίεση και προσπαθούν να βρουν τις πιο αυθεντικές φωνές. Οπότε θα το υποστηρίξω, αλλά είμαι επίσης πάντα ανοιχτή να καθίσω με όλους τους Μεξικανούς αδερφούς και αδελφές μου, με αγάπη και σεβασμό, [για να κάνουμε] μια υπέροχη συζήτηση για το πώς θα μπορούσε να είχε γίνει καλύτερα η “Emilia Pérez”. Το καλωσορίζω αυτό».
Νωρίτερα το βράδυ κατά τη διάρκεια της ομιλίας αποδοχής της, η Saldaña τόνισε την ιστορία της οικογένειάς της ως μετανάστες στις Ηνωμένες Πολιτείες, «Η γιαγιά μου ήρθε σε αυτή τη χώρα το 1961 — είμαι περήφανο παιδί μεταναστών γονέων. Με όνειρα και αξιοπρέπεια και σκληρά χέρια, και είμαι η πρώτη Αμερικανίδα Δομινικανής καταγωγής που δέχτηκε Όσκαρ και ξέρω ότι δεν θα είμαι η τελευταία. Ελπίζω. Το γεγονός ότι παίρνω ένα βραβείο για έναν ρόλο όπου έφτασα να τραγουδήσω και να μιλήσω στα ισπανικά – η γιαγιά μου, αν ήταν εδώ, θα χαιρόταν τόσο πολύ, αυτό είναι για τη γιαγιά μου».
Παρά την κριτική από τη μεξικανική και queer κοινότητα κατά τη διάρκεια της σεζόν των βραβείων, η “Emilia Pérez” ήταν η κορυφαία υποψήφια στα Όσκαρ την Κυριακή το βράδυ, οδηγώντας το πεδίο με 13 υποψηφιότητες. Η Saldaña κέρδισε το Βραβείο Δεύτερου Γυναικείου ρόλου, ενώ το τραγούδι του μιούζικαλ “El Mal” πήρε το Βραβείο Καλύτερου Τραγουδιού. Ωστόσο, με 11 ήττες σε όλες τις κατηγορίες, η ταινία ήταν επίσης ο μεγαλύτερος χαμένος όλων των εποχών στην ιστορία των Όσκαρ, ένα ρεκόρ που μοιράζονται ταινίες όπως το “The Color Purple” και το “The Power of the Dog”.
Πηγή: Variety / Κεντρική φωτογραφία: Caroline Brehman