Η ανάλυση, που έγινε από την πλατφόρμα αγοραπωλησίας αυτοκινήτων iSeeCars, παραθέτει στατιστικά στοιχεία για τα θανατηφόρα ατυχήματα της Εθνικής Υπηρεσίας Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας των ΗΠΑ. Σύμφωνα με τα στοιχεία, η Tesla έχει «το υψηλότερο ποσοστό θανατηφόρων ατυχημάτων ανά μάρκα, ακολουθούμενη από την Kia, την Buick, την Dodge και τη Hyundai».
Ωστόσο, η μελέτη σημειώνει ότι υπάρχουν πολλοί παράγοντες που συμβάλουν στα θανατηφόρα ατυχήματα. «Είναι πιθανό αυτά τα υψηλά ποσοστά θανατηφόρων ατυχημάτων να αντικατοπτρίζουν τη συμπεριφορά των οδηγών όσο ή ακόμη και περισσότερο από τον σχεδιασμό των οχημάτων». Με άλλα λόγια, τα Tesla μπορεί να μην έχουν κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που τα καθιστούν πιο επικίνδυνα. Αντιθέτως, είναι πιθανό οι οδηγοί τους να είναι απλώς πιο επιρρεπείς στο να εμπλέκονται σε ατυχήματα. «Ο μεγαλύτερος παράγοντας που συμβάλλει στην ασφάλεια των επιβατών είναι η αποφυγή μιας σύγκρουσης και ο μεγαλύτερος παράγοντας για την αποφυγή σύγκρουσης είναι η συμπεριφορά του οδηγού», δήλωσε ο Karl Brauer, εκτελεστικός αναλυτής της iSeeCars, προτού συνεχίσει.
«Ένας συγκεντρωμένος, σε εγρήγορση οδηγός, που ταξιδεύει με νόμιμη ή συνετή ταχύτητα, χωρίς να βρίσκεται υπό την επήρεια ναρκωτικών ή αλκοόλ, είναι το πιο πιθανό να φτάσει με ασφάλεια, ανεξάρτητα από το όχημα που οδηγεί». Πολλές μελέτες έχουν γίνει στα θέματα ασφάλειας της αυτοκινητοβιομηχανίας του πλουσιότερου άνδρα στον κόσμο, όμως τα ευρήματα τους δεν είναι ξεκάθαρα.
Για παράδειγμα, μια παρόμοια μελέτη που δημοσιεύθηκε τον Αύγουστο υποστήριξε ότι, από όλες τις μάρκες αυτοκινήτων, οι οδηγοί Tesla είχαν τις λιγότερες πιθανότητες να υποστούν θανατηφόρους τραυματισμούς. Αν υποθέσουμε ότι τα ευρήματά και των δύο εκθέσεων είναι έγκυτα, αυτό θα σήμαινε ότι οι οδηγοί Tesla είναι πιο πιθανό να εμπλακούν σε θανατηφόρα ατυχήματα, αλλά λιγότερο πιθανό να χάσουν τη ζωή τους.
Μια έρευνα της Lending Tree, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες που παρέχουν δάνεια για την αγορά αυτοκινήτου, υποστήριξε ότι οι οδηγοί Tesla είχαν το υψηλότερο ποσοστό ατυχημάτων από κάθε άλλη μάρκα. Η μελέτη επικαλέστηκε στοιχεία από τις 14 Νοεμβρίου 2022 έως τις 14 Νοεμβρίου 2023, υποστηρίζοντας ότι «οι οδηγοί Tesla είχαν 23,54 ατυχήματα ανά 1.000 οδηγούς», ενώ σημείωσε ότι μόνο δύο άλλες μάρκες – η Ram και η Subaru – είχαν «περισσότερα από 20,00 ατυχήματα ανά 1.000 οδηγούς». Στο «στόχαστρο» των αρχών έχει μπει το λογισμικό υποβοηθούμενης οδήγησης που χρησιμοποιούν τα μοντέλα της εταιρείας. Σε άλλη μία έρευνα της Εθνικής Υπηρεσίας Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας των ΗΠΑ, που δημοσιεύτηκε το 2022, τα Tesla ευθύνονταν για περίπου το 70 τοις εκατό των αυτοκινητιστικών ατυχημάτων που αφορούσαν συστήματα υποβοήθησης του οδηγού.
Μια ανάλυση που διεξήχθη από τη Washington Post το περασμένο καλοκαίρι διαπίστωσε ομοίως ότι η λειτουργία Autopilot της Tesla είχε εμπλακεί σε συνολικά 17 θανάτους και σε έως και 736 δυστυχήματα από το 2019. Η ιστορική εφημερίδα επικαλέστηκε και πάλι στατιστικά στοιχεία της Εθνικής Υπηρεσίας Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας των ΗΠΑ.
Βέβαια, το έργο των ρυθμιστικών αρχών ως προς την Tesla μπορεί να είναι δύσκολο, μιας και ο ισχυρός άνδρας της, Έλον Μασκ, αναμένεται να είναι στο κυβερνητικό επιτελείο του εκλεγμένου προέδρου των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ. Ο πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο θα έχει τα ηνία του λεγόμενου «Doge», του υπουργείου κυβερνητικής Αποτελεσματικότητας.
Πηγή: Lifo.gr / Gizmodo