Η Γκουίνεθ Πάλτροου έχει γίνει σύμβολο τόσο θαυμασμού όσο και επικρίσεων, με τη μεγαλειώδη φιλοδοξία και τον εκκεντρικό χαρακτήρα της να προκαλούν έντονα συναισθήματα. Η συγγραφέας του νέου βιβλίου “Gwyneth: The Biography” αποκαλύπτει στο BBC τι την κάνει να γοητεύεται από αυτή τη διάσημη προσωπικότητα.

Παρά τις αμέτρητες δημόσιες εμφανίσεις, η Πάλτροου δεν είναι μυστήριο. Από τα κρυστάλλινα «θεραπευτικά αυγά» έως τα κεριά με θέμα τον γυναικείο κόλπο, θεωρούμε πως τη γνωρίζουμε καλά. Όμως, στην πραγματικότητα, η εικόνα της διαμορφώνεται κυρίως από πρωτοσέλιδα – όπως η πρόσφατη συμμετοχή της στην «έξυπνη κίνηση PR» της αμερικανικής εταιρείας τεχνολογίας Astronomer.

Εδώ και πάνω από 30 χρόνια, ιστορίες για τους διάσημους συντρόφους της, το «συνειδητό διαζύγιο» με τον Chris Martin, τα δάκρυα στα Όσκαρ, τη στενή διαφυγή από τον Harvey Weinstein και τη δημόσια δίκη για το ατύχημα στο σκι το 2023, έχουν κάνει το κοινό να την αγαπά, αλλά και να τη μισεί ταυτόχρονα. Το νέο βιβλίο “Gwyneth: The Biography” εμβαθύνει στη ζωή και την αμφιλεγόμενη δημόσια εικόνα της Πάλτροου.

Η αυτοσαρκαστική πλευρά και η αυτογνωσία της Πάλτροου

Με το χαρακτηριστικό της χιούμορ, η Πάλτροου ενσαρκώνει ιδανικά τον ρόλο της «αθώας», που απαιτούσε η διαφήμιση της Astronomer. Η ίδια παραδέχεται ότι «δεν μπορεί να προσποιηθεί πως ζει με 25.000 δολάρια τον χρόνο» και ότι το ατύχημα στο σκι, για το οποίο κατηγορήθηκε άδικα, της κόστισε απλά μία μέρα στις πίστες.

Οι δηλώσεις της συχνά έχουν ειρωνικό τόνο, σαν να απευθύνεται σε όσους την καταλαβαίνουν πραγματικά. Όπως έγραψε ο The Guardian, όταν λάνσαρε την αυτοκρατορία ευεξίας Goop το 2008, «η Gwyneth κατάφερε να γίνει ακόμη πιο ενοχλητική». Η εταιρεία Goop την εκτόξευσε σε νέα επίπεδα διασημότητας, ενώ ειδικοί στον χώρο της υγείας έχουν επικρίνει έντονα τους ισχυρισμούς του brand.

Τον Ιανουάριο του 2020, ο επικεφαλής του NHS, Simon Stevens, χαρακτήρισε το Goop ως υπέρμαχο των «κομπογιαννιτών και τσαρλατάνων», μετά την προβολή του ντοκιμαντέρ “The Goop Lab” στο Netflix.

Αντιδράσεις και ανατροπές στην εικόνα της Πάλτροου

Σε συνέντευξή της, η Πάλτροου αντιμετώπισε τις επικρίσεις με χαρακτηριστική άνεση. Δήλωσε ότι «δεν θα καταλάβω ποτέ το επίπεδο ενδιαφέροντος και προβολής», προσθέτοντας πως δεν σκοπεύει να αλλάξει τη συζήτηση για να ευχαριστήσει τους πάντες. Ακόμη κι αν τα προϊόντα του Goop στερούνται επιστημονικής βάσης, η ίδια υποστηρίζει ότι μη συμβατικές θεραπείες υπάρχουν εδώ και «χιλιάδες χρόνια». Παράλληλα, φαίνεται να γνωρίζει άριστα την εμπορική αξία του ονόματός της.

Πριν μέρες, μετά από ένα περιστατικό όπου ένα ζευγάρι σε συναυλία των Coldplay, που αποδείχτηκε πως ήταν εργαζόμενοι στην Astronomer, προσπάθησε να αποφύγει τις κάμερες, η Πάλτροου επιστρατεύτηκε για μια νέα καμπάνια PR. Η SmartCompany χαρακτήρισε αυτή την ενέργεια ως «εμβληματική ανατροπή PR». Με το γνώριμο νεύμα ειρωνείας που έδειξε και στη δίκη για το σκι, απογείωσε τον ρόλο που ζητούσε η διαφήμιση.

«Μεγαλύτερη από τη ζωή»: Το νέο βιβλίο εξερευνά τη διαδρομή της Πάλτροου

Στο νέο βιβλίο της δημοσιογράφου και συγγραφέα Amy Odell, η Πάλτροου περιγράφεται ως «μία από τις πιο αντιπαθητικές διασημότητες στον κόσμο». Αν και η ίδια δεν συμμετείχε στη συγγραφή, περισσότερα από 220 άτομα, φίλοι, συνεργάτες και άνθρωποι του χώρου μίλησαν στην Odell για να συνθέσει την πορεία αυτής της ξανθιάς σταρ που μεταμορφώθηκε από σύντροφος του Brad Pitt σε ένα όνομα-σύμβολο.

Το βιβλίο αποτελεί συνέχεια του προηγούμενου έργου της Odell, “Anna: The Biography” (2022), αφιερωμένο στη θρυλική διευθύντρια μόδας Anna Wintour. Οι παραλληλισμοί ανάμεσα στις δύο γυναίκες είναι εμφανείς: αμφότερες φιλοδοξούν σε τεράστια κλίμακα και μαγνητίζουν την προσοχή με την παρουσία τους.

Η ίδια η Odell δηλώνει πως αυτό που την ενδιέφερε ήταν κυρίως η φιλοδοξία τους. «Πιστεύω πως η φιλοδοξία είναι σπουδαίο προσόν – το θαυμάζω ιδιαίτερα», λέει στο BBC. Επισημαίνει ότι συχνά η φιλοδοξία των γυναικών δεν εκλαμβάνεται θετικά, γεγονός που ίσως εξηγεί γιατί η Πάλτροου αρχικά υποβάθμιζε τις φιλοδοξίες της.

«Με συναρπάζουν οι άνθρωποι με πολιτισμική επιρροή – κι αυτή είναι μια εξήγηση γιατί οι δύο κατάφεραν να διαμορφώσουν τάσεις», προσθέτει. Η κλίμακα των στόχων της Πάλτροου είναι αδιαμφισβήτητη: «Μέσα από το Goop βλέπουμε πόσο μεγάλη ήταν η φιλοδοξία της – ήθελε το Goop να κάνει τα πάντα και όλα τέλεια. Έτσι έφτασε εκεί που είναι σήμερα».

Πηγή: BBC

 

 

[mc4wp_form id="278"]