Η Gen Z είναι σκληρό καρύδι. Ρεαλιστικά, ποιος μπορεί να παρακολουθήσει τι σημαίνουν οι λέξεις rizz, bussin και ate, εκτός αν έχει παιδιά, γεννήθηκε μεταξύ 1997 και 2012 ή είναι πάντα online;

Ένας τομέας για τον οποίο η Gen Z μιλάει συνεχώς είναι η διακόσμηση σπιτιού. Άλλωστε, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία του Redfin για το 2024, αν και τα ποσοστά ιδιοκτησίας κατοικίας της Gen Z παρέμειναν στάσιμα πέρυσι, εξακολουθούν να ξεπερνούν αυτά των μεγαλύτερων σε ηλικία ατόμων παλιά. Συγκεκριμένα, τα ποσοστά ιδιοκτησίας κατοικίας για τη Gen Z μεταξύ 19 και 25 ετών είναι υψηλότερα από ό,τι ίσχυε για τους millennials και τους Gen X όταν ήταν στην ίδια ηλικία. Αυτό σημαίνει: Η νέα γενιά μετακομίζει σε σπίτια (και ενοικιάζει διαμερίσματα!) δικά της, οπότε φυσικά έχει μια-δυο απόψεις για το τι είναι δημοφιλές και τι είναι μοντέρνο.

Θέλετε να φτάσετε τα δικά σας διαμερίσματα στα επίπεδα που έχουν εγκριθεί από τη Gen Ζ το 2025; Μην ψάχνετε άλλο πέρα ​​από αυτές τις τέσσερις τάσεις που βασίζονται σε δεδομένα, οι οποίες είναι βέβαιο ότι θα αναδειχθούν στην κορυφή. Θα είστε τρελά αφελείς αν δεν τις ακολουθήσετε.

Πολυτέλεια στη διακόσμηση

Νομίζετε ότι η Gen Z είναι αφελής και αρκείται στα έπιπλα Ikea; Ξανασκεφτείτε το: Χάρη σε αυτούς, την επόμενη χρονιά θα δούμε ένα είδος ροκοκό αναβίωσης. Σύμφωνα με την Έκθεση Τάσεων του Pinterest για το 2025, η αισθητική γεμάτη φρουτώδη στοιχεία θα εκδηλωθεί τόσο στη μόδα όσο και στο σπίτι – με την τελευταία να είναι ιδιαίτερα εμφανής στα περίτεχνα τραπέζια. Χαρακτηριστικό παράδειγμα: Ο όρος αναζήτησης «ροκοκό πάρτι» σημείωσε αύξηση 140% στο Pinterest μεταξύ Σεπτεμβρίου 2022 και Αυγούστου 2024 και αναμένεται να συνεχίσει σε αυτή την πορεία.

Δεν είναι εύκολο να αγγίξεις το τέλειο τραπέζι εμπνευσμένο από μπαρόκ ή να διοχετεύσεις ροκοκό ατμόσφαιρα στους εσωτερικούς χώρους συνολικά, αλλά η Gen Z ξεπερνά αυτά τα εμπόδια καθώς προμηθεύεται παλιά αντικείμενα από καταστήματα με αντίκες και όχι μόνο (περισσότερα για αυτό αργότερα!). Πλατφόρμες όπως το Facebook Marketplace και τα καταστήματα μεταχειρισμένων ειδών έχουν κάνει την εύρεση vintage αντικειμένων ευκολότερη και πιο προσιτή, ώστε οι άνθρωποι να μπορούν να πειραματιστούν με αυτά τα στυλ χωρίς μεγάλη δέσμευση.

Είτε πρόκειται για ένα δείπνο κάποια πανσέληνο με μια υπερβολική, πολυτελή διακόσμηση στο κέντρο είτε για τη διακόσμηση των σαλονιών τους με χάλκινα κηροπήγια που θυμίζουν κατευθείαν κάτι από το Bridgerton, η Gen Z αξιοποιεί το ήθος του “more is more” χωρίς ποτέ να εισέρχεται σε ατημέλητα εδάφη.

Κεράσια

Η τέχνη και ο σχεδιασμός με θέμα το φαγητό είχαν πάντα πολιτιστική δύναμη και μια ματιά στα Campbell’s Soup Cans του Warhol είναι αρκετή για να επιβεβαιώσει αυτό το γεγονός. Η γαστρονομική γοητεία που θα δούμε παντού στον κόσμο της διακόσμησης σπιτιού του χρόνου είναι τα κεράσια (ναι, κεράσια!). Σύμφωνα με το Pinterest, η «ατμόσφαιρα κερασιού» αυξήθηκε στις αναζητήσεις κατά 325%, η «κρεβατοκάμαρα κερασιού» σημείωσε αύξηση 100% και το «σκούρο κόκκινο κερασιού» αυξήθηκε κατά 235%.

Κάνοντας scrolling στο TikTok, αυτοί οι αριθμοί γίνονται απτοί: Υπάρχουν δημοφιλή βίντεο με χριστουγεννιάτικα δέντρα γεμάτα στολίδια κερασιάς, tutorials DIY με κερασιές, ακόμη και βινιέτες με θέμα την μπροστινή πόρτα με κεράσια. Μια εξήγηση για αυτό; Τα κεράσια είναι τολμηρά και επιβεβαιώνουν τη ζωή, που είναι η προτιμώμενη κατεύθυνση σχεδιασμού της Gen Ζ.

Ένας άλλος λόγος είναι ότι η Gen Z απλά δεν φοβάται να διασκεδάσει λίγο. Για πολύ καιρό, οι σχεδιαστές και οι ειδικοί στο σπίτι πίστευαν ότι έπρεπε να ακολουθούμε συγκεκριμένους κανόνες σχεδιασμού για να επιτύχουμε ελκυστικούς εσωτερικούς χώρους. Οι εκπρόσωποι αυτής της γενιάς όμως, κάνουν επιλογές ενσωμάτωσης του υπάρχοντος στυλ σχεδιασμού με την προσωπικότητά τους και ό,τι τους αρέσει.

Το WGSN, ένα από τα κορυφαία πρακτορεία πρόβλεψης τάσεων στον κόσμο, προβλέπει μια πιο γενικευμένη άνοδο των αποφάσεων εσωτερικής διακόσμησης με ψεύτικα τρόφιμα τον επόμενο χρόνο, σε είδη όπως «κεριά trompe-l’oeil, χαρτικά… [και] επίσης έπιπλα και διακόσμηση δωματίου», σύμφωνα με δελτίο τύπου.

Τα κεράσια ταιριάζουν απόλυτα σε αυτή την αυξανόμενη εμμονή. Βάψτε τους τοίχους του υπνοδωματίου σας κόκκινο κερασιού, βάλτε στο κρεβάτι σας μερικά μαξιλάρια σε σχήμα κερασιού ή αλλιώς διατηρήστε το διακριτικό με επιλογές κοκτέιλ κερασιού κατά τη διάρκεια της επόμενης βραδιάς στο σπίτι σας. Σε κάθε περίπτωση, σας περιμένει μια γλυκιά, ζουμερή απόλαυση.

Μικρά φώτα

Όχι μεγάλα φώτα. Όλα είναι θέμα ατμόσφαιρας και λάμπας. Αυτό που βλέπουμε για τους οικιακούς χώρους είναι ότι απομακρύνουμε τον εκτεθειμένο φωτισμό. Υπάρχει πολύ μεγαλύτερη έμφαση στη διάχυση. Ένα μεγάλο απαγορευτικό είναι να υπάρχει μόνο ένας τύπος φωτός στο δωμάτιο. Θέλουμε να έχουμε διαφορετικούς τύπους πηγών φωτός επειδή αυτό είναι επίσης μέρος της βελτίωσης της διάθεσής.

Η άποψη της Gen Z για τον φωτισμό δεν είναι η κατάσταση φωτισμού όπως είχαμε συνηθίσει όταν πηγαίναμε στης γιαγιάς μας. Αυτή η γενιά κάνει τους χώρους πιο απαλούς και πιο μελαγχολικούς σε σχέση με τα φωτιστικά ηλιοβασιλέματος, τα επιδαπέδια φωτιστικά, ακόμη και τα επιτραπέζια τζάκια.

Η απόδειξη, όπως αποδεικνύεται, βρίσκεται στην ουσία (ή, σε αυτήν την περίπτωση, στα δεδομένα). Η Έκθεση Τάσεων 2024 της κορυφαίας πλατφόρμας υπηρεσιών Taskrabbit, η οποία καταρτίστηκε αναλύοντας χιλιάδες κρατήσεις στο Taskrabbit που έγιναν από τη Gen Z, αναφέρει ότι τα αιτήματα για κρεμαστά φωτιστικά έχουν αυξηθεί κατά 42%. Σύμφωνα με την πλατφόρμα, «ο ατμοσφαιρικός φωτισμός είναι… το κλειδί».

Το στοιχείο της διάχυσης που αναφέραμε μπορεί να δημιουργηθεί με υφασμάτινα αμπαζούρ (αυτή είναι μια τάση στην κουζίνα που προβλέπουμε για το 2025, παρεμπιπτόντως!), απλίκες τοίχου με πρίζα και πολλά άλλα. Ποιο είναι το αδιαπραγμάτευτο; Να έχετε φωτισμό που να είναι ευχάριστος στα μάτια και να σας κάνει να ανυπομονείτε να επιστρέφετε στο άνετο σπίτι σας κάθε βράδυ.

Second-hand διαμάντια

Ενώ οι μεγαλύτεροι σε ηλικία μπορεί να θεωρούν τους σημερινούς νέους απρόσεκτους, οι τάσεις σχεδιασμού της Gen Ζ είναι στην πραγματικότητα κάτι το ιδιαίτερο. Υπάρχει πολλή επιμέλεια για την Gen Ζ. Κάθε αντικείμενο που εισέρχεται στον χώρο της είναι πολύ μελετημένο. Αυτό επιτυγχάνεται κυρίως μέσω της έμφασης σε μεταχειρισμένα, vintage έπιπλα αντί να ψάχνουν σε γνωστούς λιανοπωλητές για, ας πούμε, ένα νέο κομοδίνο.

Συχνά, τα μεταχειρισμένα αποκτούν μια πολύ προσωπική σημασία. Αν παρακολουθείτε το περιεχόμενό μας —και παρακολουθείτε τα τεκταινόμενα στο Διαδίκτυο γενικότερα— αυτή η τάση δεν θα πρέπει να σας εκπλήσσει. Η άνθηση του hashtag #furnitureflip στο TikTok, που αντιπροσωπεύει το ευρύτερο φαινόμενο των ανθρώπων που προμηθεύονται αντίκες και τις αλλάζουν 180 μοίρες, αποδεικνύει ότι η αγορά vintage επίπλων είναι σε άνθηση αυτή τη στιγμή (ανεξάρτητα από το τι γίνεται με αυτά μετά την αγορά).

Και δεν αφορά μόνο τα γούστα της Gen Z. Οι σχεδιαστές παντού ακολουθούν επίσης το κύμα του vintage. Ο Anthony Barzilay Freund, διευθυντής σύνταξης της 1stDibs, μιας εταιρείας ηλεκτρονικού εμπορίου που δραστηριοποιείται στον χώρο, είπε – σχολιάζοντας την 8η ετήσια έρευνα τάσεων σχεδιαστών της 1stDibs, στην οποία συμμετείχαν 643 διεθνείς διακοσμητές εσωτερικών χώρων – ότι «τα vintage έπιπλα συνεχίζουν να έχουν ευρεία απήχηση, ακόμη και σε δωμάτια που έχουν έντονα μοντέρνα στοιχεία». Επιπλέον, πάνω από το 80% των ερωτηθέντων ανέφεραν ότι χρησιμοποίησαν τουλάχιστον ένα έπιπλο από τη δεκαετία του 1920 έως τη δεκαετία του ’90 στη διακόσμησή τους.

Η Gen Z είναι μια φωτισμένη γενιά και, όπως ακριβώς τα μέλη της είναι επιφυλακτικά απέναντι στη γρήγορη μόδα, έτσι και τα αντικείμενα μαζικής παραγωγής δεν δίνουν ιδιαίτερο στυλ στα είδη σπιτιού. Αυτή η προσέγγιση, με τη σειρά της, είναι περιβαλλοντικά συνειδητή και εγγυάται ότι θα προσθέσει άμεση γοητεία σε κάθε σπίτι.

Απλώς σκεφτείτε πώς θα φαινόταν ένα φθαρμένο βοηθητικό τραπέζι που λατρεύτηκε από γενιές και γενιές, του οποίου η πατίνα είναι απόδειξη αυτής της αγάπης.

Πηγή: ELLE Decor

[mc4wp_form id="278"]