Η Nicole Kidman έφτασε στο Φεστιβάλ των Καννών, όπου πρόκειται να λάβει το Βραβείο Woman in Motion από τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Kering (υπεύθυνη για το βραβείο), François-Henri Pinault, την πρόεδρο των Καννών Iris Knobloch και τον διευθυντή του φεστιβάλ Thierry Fremaux. Πριν από το δείπνο των βραβείων, η Kidman συμμετείχε με την Angelique Jackson του Variety για μια ομιλία όσον αφορά στο Woman in Motion, στην οποία η βραβευμένη με Όσκαρ μίλησε με πάθος για τη δέσμευσή της να αναδείξει τις γυναίκες σκηνοθέτες.

Ήταν το 2017 όταν η Kidman έδωσε μια δημόσια υπόσχεση να συνεργάζεται με μια γυναίκα σκηνοθέτη κάθε 18 μήνες. Δεν είχε ιδέα αν αυτό θα ήταν εφικτό, αλλά ήταν αποφασισμένη να το καταφέρει. Και τα έχει πάει φανταστικά. Τα τελευταία οκτώ χρόνια, μαζί με τα τρέχοντα έργα της σε εξέλιξη, η Kidman έχει συνεργαστεί με 27 γυναίκες σκηνοθέτες στα διάφορα κινηματογραφικά και τηλεοπτικά της έργα. «Επρόκειτο να το κάνω», είπε η Kidman κατά τη διάρκεια της ομιλίας της. «Ήμουν σε ένα σημείο όπου είχαμε μια συζήτηση όπου υπήρχε μια τέτοια διαφορά όσον αφορά την επιλογή. Έλεγες «Θα μπορούσε μια γυναίκα να το σκηνοθετήσει αυτό;» Και δεν υπήρχαν πολλά ονόματα τα οποία θα μπορούσες να σκεφτείς. Θα έλεγαν ότι ήταν η πρώτη φορά κάποιας και δεν ήθελες να το ρισκάρεις».

«Έπρεπε να αρχίσω να λέω ότι έτσι το κάνω. Αυτό κάνω.», συνέχισε. «Θα αναλάβουμε το ρίσκο και θα καθοδηγήσουμε, θα υποστηρίξουμε και θα βοηθήσουμε και μετά θα προστατεύσουμε πραγματικά. Επειδή ένα μέρος του είναι η προστασία και το περιβάλλον των γυναικών σαν ένα πεδίο δύναμης προστασίας και υποστήριξης, ώστε να μπορούν να κάνουν το καλύτερο δυνατό. Ταυτόχρονα, τους δίνει την ευκαιρία όπου νιώθουν ότι αυτή δεν είναι η μοναδική. Πολλές φορές είναι σαν, «Εντάξει, πάρε την ευκαιρία σου».

Η Kidman έχει μιλήσει στο παρελθόν για αυτό το άδικο πρότυπο που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες σκηνοθέτες στο Χόλιγουντ. Ενώ οι άνδρες σκηνοθέτες είναι πιο πιθανό να έχουν την ευκαιρία να ανακάμψουν, οι γυναίκες καταρρέουν αν δεν παραδώσουν μια τέλεια ταινία. Μιλώντας στις Κάννες, η Kidman είπε ότι όταν συνεργάζεται με νεαρές γυναίκες σκηνοθέτες, έχει ως προτεραιότητα να τους πει ότι αν το έργο δεν αποδειχθεί τέλειο, αυτό δεν σημαίνει ότι απέτυχαν. Αλλά δεν είναι μόνο οι νεαρές γυναίκες που η Kidman επικεντρώνεται στην ανάδειξή τους.

«Φτάνεις σε μια ορισμένη ηλικία και ίσως είχες κάνει μια σπουδαία ταινία στα 20 σου που επαινείται και μετά ξαφνικά είσαι στα 40 σου και δεν την έχεις ακολουθήσει ή δεν έχεις κάνει επιλογές που πέτυχαν», είπε η Kidman. «Αλλά λες: «Δεν τελείωσα! Παρακαλώ συνεχίστε να πιστεύετε σε μένα και να επενδύετε σε μένα». Αυτό είναι επίσης σημαντικό, το να αντιστέκεστε στην ηλικία. Υπάρχουν τα αναδυόμενα ταλέντα και μετά εκείνα που εξακολουθούν να συνεχίζουν που έχουν πληθώρα γνώσεων και εμπειριών και έχουν με κάποιο τρόπο διωχθεί ή δεν είναι το cool άτομο. Είναι το να συνεχίζεις».

Η φιλμογραφία της Kidman από το 2017 είναι ένα μείγμα βετεράνων γυναικών της βιομηχανίας (Karyn Kusama, Susanne Bier) και νεοφερμένων (Halina Reijn, Mimi Cave). Η πιο πρόσφατη κυκλοφορία της στους κινηματογράφους ήταν το “Babygirl” της Reijn και το θρίλερ προαστίων της Cave “Holland” ξεκίνησε να μεταδίδεται στο Prime Video αυτή την άνοιξη. Η πρόσφατη τηλεοπτική δουλειά της Kidman περιελάμβανε το “Expats” της Lulu Wang και το “The Perfect Couple” της Bier. Η Bier θα είναι επίσης πίσω από την κάμερα για το επερχόμενο “Practical Magic 2” της Kidman με τη Sandra Bullock.

Δεδομένης της δέσμευσής της στις γυναίκες σκηνοθέτες, η Kidman θέλει να προχωρήσει στη σκηνοθεσία η ίδια; «Όχι», είπε εκείνη. «Το βρίσκω απίστευτα ικανοποιητικό να υποστηρίζω γυναίκες σκηνοθέτες ως παραγωγός. Είναι όμορφο να είσαι ηθοποιός και να λες, «Είμαι στα χέρια σου, πλάσε με και κάνε μαζί μου ό,τι θέλεις» Απολαμβάνω την οικειότητα του έργου. Η οικειότητα είναι αυτό που με κάνει να επιστρέφω. Είναι σωτηρία για μένα».

Όταν η Kidman έκανε για πρώτη φορά τον όρκο της το 2017, οι γυναίκες είχαν σκηνοθετήσει μόνο το 4% των ταινιών με τις μεγαλύτερες εισπράξεις της χρονιάς. Αυτός ο αριθμός έχει αυξηθεί από τότε. Το 2024, οι γυναίκες σκηνοθέτες αποτελούσαν το 13,6% των μεγαλύτερων ταινιών της χρονιάς. Αλλά αυτό «φαίνεται ακόμα απίστευτα χαμηλό», είπε η Kidman, προσθέτοντας ότι θα συνεχίσει να εργάζεται για να διατηρήσει τα στατιστικά στοιχεία να αυξάνονται. Έχει να κάνει με το «να εργαστείτε και να υποστηρίξετε οικονομικά και να βρείτε τους μέντορες. Να βρείτε τους οικονομικούς μέντορες που είναι πρόθυμοι να επενδύσουν χρήματα σε αυτή την άγνωστη σκηνοθέτιδα και να ρισκάρουν».

Η Kidman ήταν για τελευταία φορά στις Κάννες το 2017 για να λάβει το βραβείο 70ης επετείου. Θα τιμηθεί φέτος με το 10ο Βραβείο Woman in Motion κατά τη διάρκεια δείπνου σήμερα, 18 Μαΐου.

Πηγή: Variety

[mc4wp_form id="278"]