Καθώς ο Firas Zreik έπαιζε το κανονάκι, ένα παραδοσιακό όργανο που θυμίζει άρπα, στην έναρξη της Μπιενάλε της Γάζας στη Νέα Υόρκη την περασμένη εβδομάδα, οι επισκέπτες βρέθηκαν περικυκλωμένοι από καλλιτεχνικές απεικονίσεις της εμπόλεμης ζώνης στη Μέση Ανατολή. Στους τοίχους, υπήρχαν εικόνες θανάσιμων τραυμάτων, ερειπίων και επιβίωσης.

Η μελωδία του Zreik, ενός Παλαιστίνιου μουσικού 29 ετών, έδωσε έναν βαρύ τόνο στην έκθεση, η οποία φιλοξενήθηκε στον χώρο Recess Art στο Brooklyn, αποτελώντας τον πρώτο σταθμό μιας σύντομης αμερικανικής περιοδείας.

Οι διοργανωτές ελπίζουν ότι αυτή η έκδοση της έκθεσης, με τίτλο «Από τη Γάζα στον κόσμο», θα βοηθήσει τους Αμερικανούς να κατανοήσουν την οπτική των Παλαιστινίων που βιώνουν τη βία, σε μια εποχή που ορισμένοι θεσμοί απορρίπτουν την παλαιστινιακή τέχνη.

Τα περισσότερα έργα –πίνακες, εικονογραφήσεις και γλυπτά– είναι αναπαραγωγές που δημιουργήθηκαν από ψηφιακές φωτογραφίες και υλοποιήθηκαν σύμφωνα με οδηγίες των καλλιτεχνών, οι οποίοι δεν μπορούν να μεταφέρουν τα πρωτότυπα εκτός Γάζας.

Πηγή: The New York Times

 

 

[mc4wp_form id="278"]