«Όταν αρχίζεις να συνειδητοποιείς ότι περνάς καλά, η ζωή μπορεί να γίνει υπέροχη», είχε πει η Jane Birkin. Μιλούσε για τη σαμπάνια, αλλά εξίσου θα μπορούσε να αναφέρεται στο διάσημο ψάθινο καλάθι της, που πλέον θεωρείται ίσως το πιο περιζήτητο αξεσουάρ του καλοκαιριού.

«Είναι μια παράξενη ιστορία, γιατί ως πρακτική τσάντα δεν λειτουργεί και τόσο», σχολιάζει ο ειδικός μόδας Tony Glenville. Ο τότε διευθύνων σύμβουλος του οίκου Hermès, Jean-Louis Dumas, παρατήρησε το 1984 σε μια πτήση της Air France προς Λονδίνο πως τα περιεχόμενα του καλαθιού της Birkin χύθηκαν στο πάτωμα. Οι εμφανείς σχεδιαστικές αδυναμίες — χωρίς φερμουάρ ή εσωτερικές θήκες — ενέπνευσαν τον Dumas να δημιουργήσει την περίφημη δερμάτινη τσάντα Birkin.

Παρά τα μειονεκτήματα στον σχεδιασμό, η αγορά έχει κατακλυστεί από ψάθινες τσάντες: Next, New Look, Mango και M&S προσφέρουν οικονομικές εκδοχές τους. Η πολυτελής μόδα έχει επίσης υιοθετήσει την τάση, με το πιο περιζήτητο μοντέλο να ανήκει στον ισπανικό οίκο Loewe. Μόνο τους τελευταίους τρεις μήνες, οι αναζητήσεις για τις τσάντες raffia της Loewe αυξήθηκαν κατά 1600% στην πλατφόρμα Net-a-Porter.

Οι τσάντες raffia του Loewe θεωρούνται οι πιο πολυπόθητες ανάμεσα στα καλάθια των πολυτελών brands. Όπως σημειώνει η στυλίστρια μόδας Sarah Corbett-Winder, που δηλώνει πως έχει «τουλάχιστον 40» τέτοιες τσάντες: «Είναι μια τάση που ουσιαστικά δεν βγήκε ποτέ εκτός μόδας. Έχει αυτή τη σύνδεση με τη Jane Birkin και αυτό την κάνει διαχρονική… Είναι απλώς τόσο εμβληματική.»

Το διαχρονικό μήνυμα του ψάθινου καλαθιού

Για τον Glenville, αυτά τα καλάθια στέλνουν ένα ιδιαίτερο μήνυμα: «Λένε ‘είμαι λίγο δημιουργικός, μου αρέσει το πικνίκ και μόλις άρπαξα αυτή την υπέροχη ψάθινη τσάντα από το τραπέζι στο εξοχικό ή στο château μου’.» Ιδανικά, σύμφωνα με τον ίδιο, θα έπρεπε να περιέχουν ένα σετ για σκίτσα, μπισκότα για σκύλους και μια βαζάκι σπιτική μαρμελάδα.

Η Corbett-Winder πιστεύει επίσης πως «ίσως υποσυνείδητα υπάρχει σύνδεση με εκείνη την εποχή — ήταν όλα τόσο ανέμελα», προσθέτοντας ότι παραπέμπουν και σε εκείνη τη «γαλλική θηλυκότητα που όλοι λατρεύουμε».

Πηγή: The Guardian

[mc4wp_form id="278"]