Υπάρχουν μερικές σταθερές που γνωρίζουν οι θαυμαστές για τον τρόπο ζωής του Lenny Kravitz. Οι φωτογραφίες του να φοράει μια κουβέρτα σαν μαντήλι, επανέρχονται στην επιφάνεια κάθε χρόνο κι έχουν γίνει μια αξιόπιστη ένδειξη ότι πλησιάζει ο χειμώνας. Και ο καλλιτέχνης δεν απέχει ποτέ από ένα δερμάτινο παντελόνι, κάτι που απέδειξε πέρυσι, όταν δημοσίευσε ένα βίντεο στο TikTok πατώντας πάνω σε ένα πάγκο ενώ έκανε sit-ups στο γυμναστήριο φορώντας μαύρο δέρμα, διάφανο μπλουζάκι και γυαλιά ηλίου. («Έτσι δεν γυμνάζεται ο μπαμπάς όλων;» ρώτησε την κόρη του, την ηθοποιό Zoë Kravitz, ο παρουσιαστής του “The Tonight Show”, Jimmy Fallon, ως απάντηση στο βίντεο).
Όμως, με τα χρόνια, ο ροκ σταρ έδωσε επίσης μια πρόσβαση στη ζωή του μέσα από τα σπίτια του, από το ειδυλλιακό ράντσο της Βραζιλίας που περιόδευσε το Architectural Digest (AD) το 2019, μέχρι το παραλιακό τρέιλερ Airstream που «αράζει» στο νησί Eleuthera των Μπαχαμών, ένα διάστημα μέσα στον χρόνο.

Για το τεύχος “Star Power” του AD, ο Kravitz επιδεικνύει το μεγαλειώδες αρχοντικό του στο Παρίσι, που έχει στην ιδιοκτησία του εδώ και δύο δεκαετίες και ήταν προηγουμένως το ανακτορικό σπίτι μιας κοντέσσας. Ο Kravitz έμεινε έκπληκτος από τον τεράστιο χώρο όταν τον είδε για πρώτη φορά. Βρίσκεται στο 16ο διαμέρισμα, το σπίτι της γαλλικής πρωτεύουσας για πρεσβείες, μουσεία και πολυτελή καταστήματα.
Στις αρχές της δεκαετίας του 2000, είχε ήδη κυκλοφορήσει αρκετά Platinum άλμπουμ, αλλά είχε στο μυαλό του κάτι πιο λιτό: «ένα μικρό διαμέρισμα, ίσως στον Σηκουάνα – ένα υπνοδωμάτιο, δύο υπνοδωμάτια, το πολύ – όπου μπορούσα να γράφω και να κάνω παρέα», θυμάται στο AD.
Ήταν ο κτηματομεσίτης του που τον ενθάρρυνε να δει τη «μοναδική σε μία γενιά» καταχώρηση, πρόσθεσε. Όταν έφτασε, σκέφτηκε ότι ίσως αγόραζε έναν μόνο όροφο, όχι ολόκληρη την ιδιοκτησία. «Είπα, «Όχι, όχι, όχι, όχι, απολύτως όχι».» Μέσα όμως, τα συναισθήματά του άλλαξαν. «Μπήκα μέσα και είπα: «Αυτό είναι το σπίτι μου». Πνευματικά, το ήξερα».

Συνδυάζοντας μια «εκφραστική κομψότητα»
Χρόνια αργότερα, το σπίτι το αισθάνεται αναμφισβήτητα δικό του – «μια αληθινή αντανάκλαση της προσωπικότητάς του και της δημιουργικής του ενέργειας», σημείωσε η Marina Hemonet, επικεφαλής του εκδοτικού περιεχομένου για την AD France. Από τους ευάερους εσωτερικούς χώρους με έργα blue-chip καλλιτεχνών, την παραδοσιακή αφρικανική τέχνη και μερικά από τα σχέδια επίπλων του δικού του στούντιο —το Kravitz Design συμπεριλήφθηκε στη λίστα AD100 με τα σπίτια με μεγαλύτερο κύρος το 2023— μέχρι την εκκεντρική αίθουσα κρασιού και τον υπόγειο χώρο πάρτι που αποκαλεί “The Chaufferie”, ο μουσικός συνεχίζει να μεταμορφώνει το σπίτι σαν μια προέκταση του εαυτού του. (Αν και δεν είναι ο μόνος Kravitz που απολαμβάνει το σπίτι, καθώς η Zoë «έχει πολλά σουαρέ» στο λεβητοστάσιο με την ονομασία speakeasy, είπε στο AD.)
«Τα πράγματα με τα οποία περιβάλλει τον εαυτό του – αριστουργήματα του (Andy) Warhol, αφρικανικά τεχνουργήματα, σημαντικά μουσικά αναμνηστικά και σπάνια έπιπλα από τον Paul Evans, τον Karl Springer, την Afra και την Tobia Scarpa, τον Joe Colombo και άλλους – προσφέρουν μια εκπληκτική γιορτή του ονειροπόλου recherché» έγραψε η παγκόσμια διευθύντρια σύνταξης της AD, Amy Astley, η οποία ηγείται της AD U.S., στην επιστολή του εκδότη του τεύχους.
Η ευαισθησία του Kravitz αντανακλά την ανατροφή του, σημείωσε ο ίδιος στο περιοδικό. Συχνά μετακινούνταν ανάμεσα στο διαμέρισμα των γονιών του στο Upper East Side στο Μανχάταν – η μητέρα του, Roxie Roker, ήταν ηθοποιός που ήταν περισσότερο γνωστή για το “The Jeffersons”, ο πατέρας του, Sy Kravitz, ήταν τηλεοπτικός παραγωγός για το NBC — και στο σπίτι των παππούδων του στο Bedford-Stuyvesant του Μπρούκλιν. Ονομάζει την αισθητική του «εκφραστική κομψότητα», η οποία είναι «άνετη, ξεκάθαρα, αλλά και σικ», εξήγησε.

«Λατρεύω αυτή την ισορροπία αφρικανικού, ευρωπαϊκού και αφροφουτουρισμού που αναμειγνύεται με κομμάτια του μεσαίωνα. Λατρεύω τα πράγματα που είναι εξαιρετικά λαμπερά και επίσης εξαιρετικά βάναυσα».
Και παρόλο που έργα τέχνης των Andy Warhol, Jean-Michel Basquiat και Richard Avedon κρέμονται στους τοίχους του, είναι ένα πορτρέτο του φωτογράφου Ruven Afanador του αείμνηστου παππού του Kravitz, Albert Roker, που θεωρεί κεντρικό στοιχείο του σπιτιού του. Ο Afanador φωτογράφισε το εξώφυλλο για το τέταρτο άλμπουμ του μουσικού, “Circus”, που κυκλοφόρησε το 1995, και ο παππούς του παρευρέθηκε στα γυρίσματα.
«Έβαλα τον παππού μου σε ένα από τα κοστούμια μου και ο Ruven τράβηξε ένα σωρό πορτρέτα του. Αυτός είναι ο λόγος που είμαι εδώ και γιατί βρίσκομαι σε αυτό το σπίτι, γιατί η μαμά μου πήγε στο Πανεπιστήμιο Howard στη DC και σπούδασε στο Ινστιτούτο Σαίξπηρ στο Stratford-upon-Avon και έγινε αυτή που έγινε, μετά έγινα αυτός που έγινα και η Zoë έγινε αυτή που είναι», είπε ο Kravitz. «Είναι τα πάντα αυτός. Άρα προεδρεύει στο τραπέζι ανά πάσα στιγμή».
Πηγή: CNN UK/AD / Φωτογραφίες: Matthieu Salvaing/AD
