Η Αρχή Διαφημιστικών Προτύπων (ASA) στη Βρετανία απαγόρευσε διαφημίσεις των Nike, Superdry και Lacoste, κρίνοντας ότι παραπλανούν τους καταναλωτές σχετικά με τις περιβαλλοντικές επιδόσεις των προϊόντων τους. Οι πληρωμένες διαφημίσεις στη Google χρησιμοποιούσαν όρους όπως «βιώσιμο», «βιώσιμα υλικά» ή «βιώσιμο στυλ», χωρίς να παρέχουν αποδείξεις για τους οικολογικούς ισχυρισμούς.

Η διαφήμιση της Nike, που αφορούσε μπλουζάκια τένις, αναφερόταν σε «βιώσιμα υλικά». Η εταιρεία υποστήριξε πως η προώθηση ήταν διατυπωμένη γενικά και πως οι καταναλωτές θα την ερμήνευαν ως αναφορά σε ορισμένα, αλλά όχι όλα τα προϊόντα της.

Αντίστοιχα, η Superdry, η οποία καλούσε τους καταναλωτές να «ανακαλύψουν μια γκαρνταρόμπα που συνδυάζει στυλ και βιωσιμότητα», δήλωσε πως σκοπός της διαφήμισης ήταν να αναδείξει ότι κατασκευάζει, προμηθεύεται και πωλεί ευρύ φάσμα προϊόντων με χαρακτηριστικά και πιστοποιήσεις βιωσιμότητας.

Η Lacoste, προωθώντας βιώσιμα παιδικά ρούχα, ανέφερε ότι εργάζεται εδώ και χρόνια για τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος όλων των προϊόντων της, αλλά παραδέχθηκε ότι ισχυρισμοί όπως «πράσινο», «βιώσιμο» και «οικολογικό» είναι «πολύ δύσκολο να τεκμηριωθούν».

Απαίτηση για σαφήνεια και αποδείξεις στις περιβαλλοντικές δηλώσεις

Η ASA υπενθύμισε ότι ο βρετανικός κώδικας διαφήμισης απαιτεί οι περιβαλλοντικοί ισχυρισμοί να είναι σαφείς και να στηρίζονται σε υψηλό επίπεδο τεκμηρίωσης. Σύμφωνα με την Αρχή, οι φράσεις όπως «βιώσιμο» χρησιμοποιήθηκαν χωρίς πρόσθετες πληροφορίες, καθιστώντας τους ισχυρισμούς «ασαφείς και αόριστους».

«Ο ισχυρισμός ήταν απόλυτος και συνεπώς απαιτούνταν υψηλή τεκμηρίωση προς υποστήριξή του», επισήμανε η υπηρεσία εποπτείας. «Δεν είδαμε αποδείξεις που να τον στηρίζουν. Συνεπώς, καταλήξαμε ότι η διαφήμιση ενδέχεται να παραπλανήσει.»

Η ASA σημείωσε επίσης την έλλειψη στοιχείων που να αποδεικνύουν ότι τα προϊόντα δεν είναι επιβαρυντικά για το περιβάλλον, λαμβάνοντας υπόψη ολόκληρο τον κύκλο ζωής τους. Απαγόρευσε τις συγκεκριμένες διαφημίσεις και ζήτησε από τις εταιρείες να διασφαλίζουν στο μέλλον τη σαφήνεια των περιβαλλοντικών ισχυρισμών τους, καθώς και να διαθέτουν επαρκή τεκμηρίωση για απόλυτες δηλώσεις.

[mc4wp_form id="278"]