Αν και υπάρχει Παγκόσμια Ημέρα Ανακύκλωσης, αυτή δεν θα πρέπει να είναι η μόνη ημέρα για να σκεφτούμε τη σημασία της μείωσης, της επαναχρησιμοποίησης και της ανακύκλωσης των απορριμμάτων μας. Ειδικά τώρα, όταν συνειδητοποιούμε όλο και περισσότερο τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις, ειδικά με τα καλλυντικά μας (μπουκάλια, συσκευασίες και συστήματα διανομής συμβάλλουν στο να αφήσουν ένα σημάδι στον πλανήτη). Και δεν είμαστε πλέον ικανοποιημένοι με απλά αποτελεσματικά προϊόντα: απαιτούμε επίσης διαφάνεια, βιωσιμότητα και δέσμευση για τον πλανήτη.

Σε αυτό το πλαίσιο, η L’Oréal Groupe έχει τοποθετηθεί ως μία από τις κορυφαίες εταιρείες στον μετασχηματισμό προς μια πιο κυκλική ομορφιά. Η προσέγγισή της συνδυάζει καινοτομία, εκπαίδευση και απτούς στόχους βιωσιμότητας, όπως ο φιλόδοξος οδικός χάρτης της L’Oréal για το μέλλον, ο οποίος θέτει στόχους για το 2030 για το περιβάλλον, την υπεύθυνη καινοτομία και τον θετικό κοινωνικό αντίκτυπο.

Ανακύκλωση στην ομορφιά

Ως μέρος της δέσμευσής της για την αειφορία και την περιβαλλοντική εκπαίδευση, η εταιρεία, σε συνεργασία με την Ecoembes, κυκλοφόρησε έναν ιστότοπο με σαφή στόχο: την ευαισθητοποίηση των καταναλωτών σχετικά με τη σημασία της σωστής ανακύκλωσης συσκευασιών προϊόντων ομορφιάς. Διότι, παρόλο που πολλοί από εμάς έχουμε ήδη δεσμευτεί, η πραγματικότητα είναι ότι μεγάλο μέρος των απορριμμάτων από τα καλλυντικά εξακολουθεί να μην αντιμετωπίζεται σωστά.

Σύμφωνα με στοιχεία της L’Oréal Groupe, το 67% των καταναλωτών αισθάνονται αβέβαιοι για το πώς να ανακυκλώσουν σωστά τα προϊόντα ομορφιάς τους. Ως εκ τούτου, η εφαρμογή ενημερωτικών ετικετών όπως η Ετικέτα Περιβαλλοντικών & Κοινωνικών Επιπτώσεων που αναπτύχθηκε από την ομάδα είναι απαραίτητη για να βοηθήσει τους χρήστες να λαμβάνουν πιο υπεύθυνες αποφάσεις.

Η πρωτοβουλία περιλαμβάνει ενημερωτικές εκστρατείες σε σημεία πώλησης, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και σε ψηφιακές πλατφόρμες για να εξηγηθεί πώς να αποσυναρμολογήσετε και να ταξινομήσετε σωστά τα διάφορα συστατικά ενός προϊόντος. Προωθεί επίσης τη συνεργασία με αλυσίδες λιανικής για την εγκατάσταση ειδικών σημείων συλλογής, παρέχοντας στους καταναλωτές μια πιο απλή και αποτελεσματική εμπειρία ανακύκλωσης.

Μπείτε στο refill κίνημα

Τα προϊόντα ομορφιάς με επαναγεμιζόμενη ή χαμηλής πρόσκρουσης συσκευασία κερδίζουν εξέχουσα θέση: τα αρώματα YSL Beauty προσφέρουν ήδη αυτές τις επαναγεμιζόμενες μορφές και η μάρκα περιποίησης μαλλιών ELVIVE της L’Oréal Paris στοχεύει να διασφαλίσει ότι οι επαναγεμιζόμενες μορφές θα αντιπροσωπεύουν το 10% των πωλήσεων σαμπουάν της μέχρι το 2027.

Αυτή η κυκλική εναλλακτική λύση στα επαναγεμιζόμενα καλλυντικά όχι μόνο σέβεται τα πλανητικά όρια αλλά αντιπροσωπεύει επίσης ένα πρόσθετο όφελος εξοικονόμησης κόστους για τους χρήστες αυτών των προϊόντων και ανταποκρίνεται στην απαίτηση των καταναλωτών για σαφείς πληροφορίες σχετικά με το τι πρέπει να κάνουν με τη συσκευασία μετά την εξάντληση του προϊόντος.

Για να αυξήσει την ευαισθητοποίηση σχετικά με τη σημασία της επαναχρησιμοποίησης των συσκευασιών, η L’Oréal θα ξεκινήσει την καμπάνια #JoinTheRefillMovement όλο τον Ιούνιο (η 16η είναι η Παγκόσμια Ημέρα Ανταλλακτικών). Αυτή η πρωτοβουλία θα περιλαμβάνει δημιουργούς περιεχομένου που είναι ειδικοί στη βιωσιμότητα, φοιτητές από το L’Oréal Groupe Beauty Campus και εργαζόμενους της εταιρείας μέσω των social media, εστιάζοντας σε ορισμένα από τα προϊόντα της που εγγυώνται την κυκλικότητα, όπως το Effaclar της La Roche-Posay, το La Vie est Belle της Lancôme, το Kérastase Elixir και το Elvive Color Vive.

Πώς να ανακυκλώσετε σωστά

Ξεχωριστά εξαρτήματα: Πολλά προϊόντα συνδυάζουν διαφορετικά υλικά, όπως γυαλί, μέταλλο, πλαστικό και σιλικόνη, και ο διαχωρισμός τους επιτρέπει την πιο αποτελεσματική ανακύκλωση.

Καθαρισμός πριν από την απόρριψη: Τα δοχεία πρέπει να αδειάζονται και, αν είναι δυνατόν, να ξεπλένονται πριν τα τοποθετήσετε στο κατάλληλο δοχείο.

Προσδιορίστε τον τύπο της συσκευασίας: Ορισμένα εξαρτήματα, όπως τα μεταλλικά ελατήρια, δεν είναι ανακυκλώσιμα και πρέπει να διαχωριστούν.

Ελέγξτε τα σημεία συλλογής: Η L’Oréal Groupe εφαρμόζει συστήματα επιστροφής και ανακύκλωσης στα καταστήματα, τα οποία διευκολύνουν τη διαδικασία και διασφαλίζουν τη σωστή διαχείριση των απορριμμάτων.

Μια παγκόσμια στρατηγική

Για τη διεθνή εταιρεία, το μέλλον βρίσκεται στα αναγεννητικά καλλυντικά, όπου τα υλικά επανενσωματώνονται στον κύκλο παραγωγής αντί να απορρίπτονται. Για να το πετύχει αυτό, η L’Oréal Groupe έχει αναπτύξει μια στρατηγική που μεταμορφώνει πλήρως το μοντέλο παραγωγής και κατανάλωσης: επενδύοντας στην εφαρμογή συστημάτων που διευκολύνουν τη συλλογή και την επεξεργασία και στον επανασχεδιασμό της συσκευασίας για να την καταστήσει ανακυκλώσιμη ή επαναχρησιμοποιήσιμη (ο οικολογικός σχεδιασμός περιλαμβάνει την επιλογή πιο βιώσιμων υλικών, τη μείωση του αριθμού των εξαρτημάτων, τη διευκόλυνση του διαχωρισμού των εξαρτημάτων και την εστίαση στην ανθεκτικότητα).

Επιπλέον, η εταιρεία έχει θέσει μεταξύ των στόχων της έως το 2030 το 100% των πλαστικών συσκευασιών της να είναι επαναγεμιζόμενες, επαναχρησιμοποιήσιμες, ανακυκλώσιμες ή κομποστοποιήσιμες και ότι η κατασκευή της θα προέρχεται από ανακυκλωμένες ή βιολογικές πηγές (περίπου 3 στα 4 πλαστικά δοχεία PET προέρχονται ήδη από ανακυκλωμένες πηγές και το 97% αυτών έχουν ηλεκτρικά σχεδιαστεί).

Αυτή η δέσμευση για εκ νέου πλήρωση μορφών μεταφράζεται σε συγκεκριμένες ενέργειες. Η L’Oréal Paris έχει μειώσει τον όγκο της συσκευασίας της κατά 25% από το 2019 και εργάζεται ενεργά για να κάνει όλα τα μπουκάλια της να ξαναγεμίζονται, να ανακυκλώνονται ή να κομποστοποιούνται.

Άλλες μάρκες του ομίλου, όπως η La Roche-Posay, η Biotherm και η Lancôme, έχουν λανσάρει σειρές προϊόντων με συστήματα αναπλήρωσης ή ανακυκλωμένα υλικά, συμβάλλοντας στη δραστική μείωση της χρήσης παρθένου πλαστικού. Από την πλευρά της, στόχος της L’Oréal Luxe είναι τα ανταλλακτικά να αντιστοιχούν στο 30% του συνόλου έως το 2025, κάτι που μεταφράζεται σε εξοικονόμηση πόρων: 43% γυαλί, 67% μέταλλα, 21% πλαστικό και 16% χαρτί.

Επειδή για να είμαστε υπεύθυνοι με τις ρουτίνες ομορφιάς μας, χρειαζόμαστε αφοσιωμένες μάρκες που μας βοηθούν να το πετύχουμε αυτό.

Πηγή: Vogue España

[mc4wp_form id="278"]